545
Κινέζοι χαζεύουν με δέος ένα κινεζικής κατασκευής ηλεκτροκίνητο Zeekr 001. Η Κίνα είναι έτοιμη για το μεγάλο άλμα στην αυτοκίνηση | REUTERS/Yilei Sun

Η Κίνα πατάει γκάζι προς το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου

Protagon Team Protagon Team 15 Σεπτεμβρίου 2021, 17:34
Κινέζοι χαζεύουν με δέος ένα κινεζικής κατασκευής ηλεκτροκίνητο Zeekr 001. Η Κίνα είναι έτοιμη για το μεγάλο άλμα στην αυτοκίνηση
|REUTERS/Yilei Sun

Η Κίνα πατάει γκάζι προς το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου

Protagon Team Protagon Team 15 Σεπτεμβρίου 2021, 17:34

Τα αυτοκίνητα ήταν και παραμένουν δείγματα της κατασκευαστικής μαστοριάς κάθε βιομηχανικής χώρας. Η κατασκευή οχημάτων που συνδυάζουν ποιότητα και προσιτή τιμή δεν είναι απλό πράγμα. Με αδιαμφισβήτητα δεδομένα τα παραπάνω, εντυπωσιάζει το κείμενο του Τομ Στέισι, πανεπιστημιακού, ειδικού στις αλυσίδες παραγωγής, το οποίο διατείνεται μέσω του The Conversation ότι η Κίνα βρίσκεται σε καλό δρόμο όσον αφορά κατασκευή των καλύτερων αυτοκινήτων στον κόσμο.

Σημειωτέον ότι η Κίνα είναι από το 2008 ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, αν εξεταστεί το θέμα ως προς την ποσότητα των τεμαχίων. Ανεξαρτήτως της ποιότητας των κινεζικών οχημάτων, γεγονός είναι ότι προς το παρόν αυτά δεν είναι και πολύ δημοφιλή παγκοσμίως.

Ο Στέισι λέει πάντως ότι οι Κινέζοι έχουν προχωρήσει στο ζήτημα. Στη δεκαετία του 1950 είχαν αναπτύξει παραγωγή σοβιετικών οχημάτων κατόπιν σχετικής αδείας της Μόσχας. Τη δεκαετία του 1980, ύστερα από τον θάνατο του Μάο και την επικράτηση των μετριοπαθών στον κινεζικό κομματικό εμφύλιο, δημιούργησαν την πρώτη κοινοπραξία με την General Motors, κατόπιν με τη Volkswagen, αλλά και με άλλες φίρμες. Πλέον η Κίνα έχει φτιάξει τη δική της συνταγή επιτυχίας.

Ο αρθρογράφος διατείνεται ότι το χαμηλό μισθολογικό κόστος και ο σταχανοφισμός των εργατών της έχουν καταστήσει την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ικανή να κατασκευάζει «οχήματα στη σωστή τιμή». Οι ειδικευμένοι εργάτες της είναι άξιοι και παράγουν οχήματα που χρειάζονται συγκριτικά λίγες προσαρμογές ή ανακατασκευές.

Το εμπορικό πλαίσιο είναι εξίσου καλό, αφού υπάρχει στιβαρό δίκτυο εφοδιαστικής, όπως και διάφορες εταιρείες προσανατολισμένες στην παραγωγή ανταλλακτικών και αξεσουάρ. Η τεχνογνωσία είναι και αυτή εξασφαλισμένη, αφού οι Κινέζοι δεν ξεκινούν από το μηδέν, μια και υπάρχει η εμπειρία και η πρόοδος των Δυτικών, στοιχεία που τα εκμεταλλεύονται ή απλώς τα αντιγράφουν.

Ολα αυτά, κατά τον Στέισι, είναι αρκετά για να αντιληφθούν οι αναγνώστες του «για ποιον λόγο μερικά από καλύτερα στον κόσμο αυτοκίνητα, με σύγχρονη τεχνολογία, παράγονται πλέον στην Κίνα». Τι σημασία έχει αν, επί παραδείγματι, οι μάρκες τους είναι ξένες και λέγονται Tesla ή Polestars (Volvo) και τα ίδια τα οχήματα είναι σχεδιασμένα στην άλλη άκρη του κόσμου, στη Δύση. Καμιά.

Τα καλύτερα… Τesla!

Μάλιστα ο αρθρογράφος επικαλείται και «έρευνες πελατών» που μας βεβαιώνουν ότι τα κινεζικής παραγωγής μοντέλα Tesla Model 3 και Model Y είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα που παρήχθησαν στις ΗΠΑ. Και το εγγύς μέλλον θα μας αναγκάσει, λέει ο Στέισι, να ασχοληθούμε με νεοφυείς επιχειρήσεις, ελάχιστα γνωστές μέχρι στιγμής, αλλά πρωτοποριακές στην ηλεκτροκίνηση με οχήματα όπως το Xpeng και το NΙΟ.

«Υπάρχει πάντα η πιθανότητα η γεωπολιτική να διαταράξει την πρόοδο, ωστόσο φαίνεται ότι τα συστατικά της καλής συνταγής είναι όλα εκεί. Η επόμενη επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία αντικαθιστά τη βενζίνη και το ντίζελ με τον ηλεκτρισμό. Με όλα τα πλεονεκτήματα που διαθέτει, η Κίνα θα μπορούσε να τεθεί επικεφαλής σε αυτό το σημείο καμπής και να γίνει η πατρίδα των καλύτερων αυτοκινήτων στον κόσμο» καταλήγει ενθουσιωδώς ο Στέισι.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News