651
Το Nissan Z αποδίδει 400 ίππους και 475 Nm ροπής μέσω ενός κινητήρα 3.0 λίτρων με δύο τούρμπο. Προσφέρεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το νέο αυτόματο 9 σχέσεων |

10 πράγματα που αξίζει να ξέρεις για το υπέροχο, νέο Nissan Z

Το Nissan Z αποδίδει 400 ίππους και 475 Nm ροπής μέσω ενός κινητήρα 3.0 λίτρων με δύο τούρμπο. Προσφέρεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το νέο αυτόματο 9 σχέσεων
|

10 πράγματα που αξίζει να ξέρεις για το υπέροχο, νέο Nissan Z

1. Η παγκόσμια παρουσίαση έλαβε χώρα αυτές τις ημέρες στο Μπρούκλιν της Ν. Υόρκης, μόλις οκτώ χιλιόμετρα από το σημείο που η εταιρεία είχε παρουσιάσει, τον Οκτώβριο του ’69, την πρώτη γενιά, το Datsun 240Z. Ήταν τότε ένα σημαδιακό μοντέλο καθώς η σέξι σχεδίαση, ο σπορ χαρακτήρας, η αξιοπιστία και η χαμηλή τιμή έβαλαν την ιαπωνική εταιρεία στο «χώρο» του προσιτού σπορ αυτοκινήτου. Σήμερα, πενήντα ένα χρόνια αργότερα, το Nissan Z επαναφέρει μια κατηγορία που χρειάζεται η αυτοκίνηση: τα πισωκίνητα, δυνατά κουπέ που προσφέρουν οδηγική απόλαυση χωρίς καλώδια και πρίζες.

2. Ενώ οι έξι προηγούμενες γενιές του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου της εταιρείας χαρακτηρίζονται όλες από αριθμητικές κωδικές ονομασίες, ο πολυαναμενόμενος επανασχεδιασμός του μοντέλου, θα γίνει γνωστός στις Ηνωμένες Πολιτείες με ένα μόνο γράμμα: Z.

3. Οπως σωστά ίσως υποθέσατε από την προηγούμενη παράγραφο, το πιθανότερο είναι πως το νέο Nissan A δεν θα δει ευρωπαϊκό έδαφος. Οι σκληρές ντιρεκτίβες που ισχύουν στη Γηραιά Ηπειρο φαίνεται πως δύσκολα μπορούν να αντιμετωπιστούν με βάση τα ισχύοντα τσουχτερά πρόστιμα.

4. Σε κάθε περίπτωση, το Nissan Z αποδίδει 400 ίππους και 475 Nm ροπής μέσω ενός κινητήρα 3.0 λίτρων σε διάταξη V8 και με δύο τούρμπο (που μειώνουν το λεγόμενο ‘’turbo lag’’ – δηλαδή αυτή τη μικρή καθυστέρηση απόκρισης που έχουν τα υπερτροφοδοτούμενα). Προσφέρεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (κάτι που πολύ πλέον εκτιμούν οι Αμερικανοί αγοραστές της κατηγορίας) είτε με το νέο αυτόματο 9 σχέσεων (που αντικαθιστά το προηγούμενο 7-άρι αυτόματο).

5. Καθώς ανέκαθεν τα Ζ ήταν αυτοκίνητα με τα οποία μπορούσες να απολαύσεις πλαγιολισθήσεις και επιθετική οδήγηση, ήταν φημισμένα για την αντοχή τους στην καταπόνηση. Ειδικά στο νέο μοντέλο έχει τοποθετηθεί ενισχυμένος συμπλέκτης «αγωνιστικών επιδόσεων» της γνωστής εταιρείας στο «χώρο» των βελτιώσεων, Exedy. Κίνηση που δε συνηθίζεται στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και ενδεικτική του χαρακτήρα τουν αυτοκινήτου.

6. Αν το δει κανείς στρατηγικά, το νέο Z εκφράζει τη θαρραλέα κίνηση της εταιρείας να μπει ξανά στο παιχνίδι των σπορ αυτοκινήτων και δη με κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, εν μέσω μιας εποχής που παίρνει άλλη κατεύθυνση. Φυσικά είναι ένα ρίσκο καλά υπολογισμένο από την πλευρά της. Η Nissan προφανώς και δε θέλει να παίξει το ρόλο του Δον Κιχώτη στη νέα αυτοκίνηση. Όμως σε μια γκάμα με χαμηλούς μέσους όρους ρύπων, το κλασικής σχολής σπορ κουπέ έχει ανάσες επιβίωσης.

7. Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε δύο βασικές εκδόσεις, τη Sport και τη Performance. Η δεύτερη διαθέτει και το πολυπόθητο μπλοκέ διαφορικό, στοιχείο που ανέκαθεν ευνοεί πλαγιολισθήσεις διαρκείας σε ένα δυνατό πισωκίνητο. Προβλέπεται και μία ειδική έκδοση, η Proto Spec, που θα παραχθεί σε μόλις 240 συλλεκτικές μονάδες – με τον αριθμό να παραπέμπει στο αρχετυπικό Datsun 240Z.

8. Το κόκπιτ είναι εστιασμένο, με στυλιστικές αναφορές στο παρελθόν, ωραία μίξη με τις νέες τεχνολογίες, οθόνη 12,3 ιντσών που δεν πετάγεται σαν iPad αλλά είναι όμορφα ενσωματωμένο στην κεντρική κονσόλα, δερμάτινα σπορ καθίσματα και ηχοσύστημα με 8 ηχεία. Ναι, εννοείται, είναι αυστηρά διθέσιο.

9. Στο επάνω μέρος του ταμπλό υπάρχουν τρία αναλογικά όργανα που παραπέμπουν στις προηγούμενες γενιές. Δεν το βλέπεις πλέον αυτό. ‘Οπως και το κλασικό, μη ηλεκτρικό, χειρόφρενο.

10. Ο άμεσος αντίπαλός του είναι η αναλόγου χαρακτήρα Toyota Supra. Η επίσημη τιμή του Nissan Z δεν ανακοινώθηκε αλλά εκτιμάται πως θα ξεκινά από τα $38,000 και θα ανεβαίνει αναλόγως έκδοσης και εξοπλισμού. Αντίθετα, η Supra είναι σημαντικά ακριβότερη καθώς στις ΗΠΑ έχει αφετηρία τα $53,000. Επίσης, σε επίπεδο άμεσου ανταγωνισμού, το Z φαίνεται να έχει το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης ισχύος και των δύο τούρμπο αντί του ενός της Supra.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News