760
| Creative Protagon

Διαδίκτυο, ισότητα και νιάτα… Ολυμπιονίκες στο Τόκιο

Sportscaster Sportscaster 13 Αυγούστου 2021, 14:58

Διαδίκτυο, ισότητα και νιάτα… Ολυμπιονίκες στο Τόκιο

Sportscaster Sportscaster 13 Αυγούστου 2021, 14:58

Τους χαρακτήρισαν «Covid Games», και η αλήθεια είναι οτι η πανδημία τους ταλαιπώρησε πολύ. Καθυστέρησε τη διεξαγωγή τους, εκτόξευσε το κόστος τους και κράτησε τους θεατές μακριά από τα στάδια, εξανεμίζοντας τα κέρδη που προσδοκούσαν οι διοργανωτές και η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή. Αλλά ήταν και οι Αγώνες του Διαδικτύου, της ισότητας των φύλων, των νιάτων. Μια πρόβα των Ολυμπιακών του μέλλοντος.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο NBC Universal, η διοργάνωση του Τόκιο συγκέντρωσε το μεγαλύτερο διαδικτυακό κοινό από κάθε προηγούμενη, με περίπου έξι δισεκατομμύρια λεπτά ροής και 2,9 δισεκατομμύρια εμφανίσεις στους λογαριασμούς του μιντιακού κολοσσού στο Facebook, το Twitter και το Instagram, αλλά και στις ιντερνετικές του πλατφόρμες, όπως η NBCOlympics.com, η NBC Sports και η υπηρεσία streaming «Peacock» (εγκαινιάστηκε τον Απρίλιο του 2020), που κατέγραψε τις δύο καλύτερες εβδομάδες της.

Η παρακολούθηση των Αγώνων στα λάπτοπ, τα τάμπλετ (μέσω websites) και τα κινητά τηλέφωνα (μέσω applications) κατέρριψε κάθε ρεκόρ. Κι αν το γεγονός οτι εννέα στους δέκα Ιάπωνες προτίμησαν -κυρίως- το Διαδίκτυο για την ενημέρωσή τους δεν προκαλεί έκπληξη, επειδή είναι λαός εξοικειωμένος με τη νέα τεχνολογία, σίγουρα δεν ισχύει το ίδιο για τους Μεξικανούς: σε ποσοστό 35,4% ενημερώνονταν από το Ιντερνετ για τις επιδόσεις των συμπατριωτών τους. Οι χρήστες που απόλαυσαν την Τελετή Εναρξης του «Τόκιο 2020» διαδικτυακά (NBCOlympics.com και NBC Sports app) ήταν 72% περισσότεροι σε σύγκριση με τους Ολυμπιακούς του Ρίο ντε Τζανέιρο, το 2016.

Στην πλατφόρμα του OBS (Olympic Broadcasting Services) στο Διαδίκτυο καταγράφηκαν 175.000.000 μοναδικοί επισκέπτες, όπως ανακοίνωσε η ΔΟΕ. Ο αριθμός είναι διπλάσιος, σε σχέση με τον αντίστοιχο στο Ρίο. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ο δείκτης της διαδραστικότητας ξεπέρασε τα 5 δισεκατομμύρια.

Στο live και on demand (κατά παραγγελία) περιεχόμενο στο BBC iPlayer και στην ιστοσελίδα BBC Sport, σημειώθηκε ρεκόρ με 104 εκατομμύρια προβολές στο Διαδίκτυο (έναντι 74,4 εκατομμυρίων στο Ρίο). Τα αιτήματα για την παρακολούθηση βίντεο από τους Αγώνες μετρήθηκαν στα 41,3 εκατομμύρια. Η οργανωτική επιτροπή «Τόκιο 2020» λειτούργησε 20 κοινωνικά δίκτυα και ψηφιακές πλατφόρμες επίσημης ενημέρωσης και παρακολούθησης των Αγώνων.

Αντιθέτως με ό,τι συνέβη στο Διαδίκτυο, στα τηλεοπτικά κανάλια του NBC η εικόνα από το Τόκιο συγκέντρωσε τη χαμηλότερη τηλεθέαση μετά το 1988, που ο συγκεκριμένος όμιλος άρχισε να μεταδίδει τους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες. Σχεδόν τη μισή, σε σύγκριση με εκείνη στο Ρίο και το Λονδίνο. Η δραματική μείωση των τηλεθεατών στις ΗΠΑ οφείλεται, εν μέρει, στη μεγάλη διαφορά ώρας. Επίσης, στο γεγονός οτι οι Αμερικανοί δοκίμασαν αρκετές απογοητεύσεις. Η γυμνάστρια Σιμόν Μπάιλς αποσύρθηκε από πέντε αγωνίσματα, η σπρίντερ Κάρι Ρίτσαρντσον αποκλείστηκε επειδή βρέθηκε θετική σε χρήση μαριχουάνας, οι άνδρες στον στίβο και οι γυναίκες στο ποδόσφαιρο δεν τα πήγαν πολύ καλά, το ίδιο και η Κέιτι Λεντέκι στην κολύμβηση. Αλλά ο βασικότερος λόγος είναι ότι, πλέον, η τηλεόραση δεν είναι ο μόνος (ή ο πιο βολικός) τρόπος για να παρακολουθήσει κανείς τα αθλητικά γεγονότα. Ολο και περισσότεροι φίλαθλοι στρέφονται στο Διαδίκτυο. Επειδή είναι πιο άμεσο. Και προσφέρει στους χρήστες πολύ περισσότερες επιλογές απ’ όσες πέντε χρόνια πριν.

«Δεν υπάρχει τίποτα πιο δυνατό στα ΜΜΕ από 17 διαδοχικές ημέρες Ολυμπιακών Αγώνων», σχολίασε ο Πιτ Μπεβάκουα, πρόεδρος του NBC Sports, που ισχυρίζεται οτι περιμένει κέρδη για το κανάλι, παρά τη δραματική πτώση της τηλεθέασης. Αλλά, ταυτοχρόνως, είναι πρόθυμος να επαναδιαπραγματευθεί (ο όμιλος κατέχει τα τηλεοπτικά δικαιώματα της διοργάνωσης έως το 2032) με τους μεγάλους χαμένους: τους διαφημιζόμενους, που πλήρωσαν ένα εκατομμύριο ευρώ για κάθε 30 δευτερολέπτα διαφημιστικού χρόνου. Αρκετοί από αυτούς θα επενδύσουν, τώρα, στις διαδικτυακές μεταδόσεις.

Ολυμπιονίκης, στο Τόκιο, ήταν και η ισότητα των φύλων. Το ποσοστό των γυναικών που αγωνίστηκαν, ανήλθε στο 48,8% του συνόλου των αθλητών – το υψηλότερο στα χρονικά των Αγώνων. Στην Τελετή Εναρξης, τις σημαίες των χωρών κρατούσαν, μαζί, ένας άνδρας και μία γυναίκα, που περπατούσαν δίπλα – δίπλα. Και, όπως τόνισε στο ABC News ο διευθυντής Αθλητισμού της Ολυμπιακής Επιτροπής, Κιτ ΜακΚόνελ, «από το 2012 κι έπειτα, αλλά πολύ περισσότερο στο Τόκιο, το ενδιαφέρον των media για τις αθλήτριες έχει να κάνει με τις επιδόσεις τους, κι όχι με το καλοσχηματισμένο κορμί, ή το όμορφο πρόσωπό τους». Στη ΔΟΕ, πάντως, η ισότητα δεν έχει φτάσει ακόμη. Οι γυναίκες αποτελούν το 33,3% των στελεχών της.

Σε αυτούς τους Αγώνες θριάμβευσαν και τα νιάτα. Είδαν τα αγαπημένα τους αθλήματα (σέρφινγκ, σκέιτμπορντινγκ και αναρρίχηση) να γίνονται Ολυμπιακά, ενώ 12χρονα και 13χρονα παιδιά κέρδισαν μετάλλια. Τόση πιτσιρικαρία, ποτέ δεν είχαμε ξαναδεί πάνω στο πόντιουμ.

Σε τρία χρόνια, στο Παρίσι, θα κάνει την εμφάνισή του το μπρέικινγκ – αυτό που πολλοί αναφέρουν ως μπρέικ-ντανς. Υστερα, ποιος ξέρει τι άλλο;

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο ήταν, από πολλές απόψεις, ο προάγγελος της νέας εποχής που ανατέλλει για την κορυφαία αθλητική διοργάνωση.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News