1046
Η Μαριάννα Πολιτοπούλου μιλάει από το σαλόνι του σπιτιού της, το οποίο έχει μετατρέψει τους τελευταίους 14 μήνες σε γραφείο, όπως είπε, με τον δημοσιογράφο Ιορδάνη Χασαπόπουλο. |

H CEO μιας μεγάλης Ασφαλιστικής μιλάει για το… ασφάλιστρο της ενσυναίσθησης

Protagon Team Protagon Team 20 Μαΐου 2021, 15:24
Η Μαριάννα Πολιτοπούλου μιλάει από το σαλόνι του σπιτιού της, το οποίο έχει μετατρέψει τους τελευταίους 14 μήνες σε γραφείο, όπως είπε, με τον δημοσιογράφο Ιορδάνη Χασαπόπουλο.
|

H CEO μιας μεγάλης Ασφαλιστικής μιλάει για το… ασφάλιστρο της ενσυναίσθησης

Protagon Team Protagon Team 20 Μαΐου 2021, 15:24

Ήταν μια από τις πιο ενδιαφέρουσες παρουσίες στο 6ο Delphi Economic Forum αυτή της Μαριάννας Πολιτοπούλου. Γιατί ήταν διαφορετική. Από το σαλόνι του σπιτιού της («το οποίο έχω μετατρέψει σε γραφείο μου τους τελευταίους 14 μήνες»), η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της NN Hellas μίλησε με τον δημοσιογράφο Ιορδάνη Χασαπόπουλο με θέμα: «Ένα νέο όραμα για κοινωνική προστασία».

Ανθρώπινη, «ζεστή», επικοινωνιακή, η τοποθέτηση της επικεφαλής της μεγαλύτερης πολυεθνικής Ασφαλιστικής στην Ελλάδα «ταίριαζε» περισσότερο σε ένα «TedX» και στο νεανικό κοινό του, παρά σε ένα συνέδριο όπου η πολιτική συναντά την οικονομία και οι υπουργοί (και πρωθυπουργοί) τους CEO των εταιρειών. Και αυτό γιατί, από την αρχή έως το τέλος των 20 λεπτών της συζήτησης αυτής, η Μαριάννα Πολιτοπούλου συνδύασε την παρουσία της με μια λέξη που η ίδια δεν ανέφερε ποτέ, αλλά «ακουγόταν» σε κάθε φράση της: ενσυναίσθηση.

«Επιτρέψτε μου να κλείσω με μια προτροπή: Να συμπεριφερόμαστε στους άλλους όπως θα θέλαμε να μας συμπεριφέρονται. Αν το κάνουμε όλοι αυτό, το μέλλον της κοινωνίας και του πλανήτη μας θα είναι πολύ καλύτερο για εμάς και τα παιδιά μας», ήταν ο επίλογος της, που ναι μεν απευθύνεται σε όλους μας, αλλά ακόμη περισσότερο σε όλους (και όλες) όσοι ασκούν εξουσία. «Το θέμα της ευθύνης πάει παράλληλα με την εξουσία, όποιος έχει εξουσία έχει και πολύ μεγαλύτερη ευθύνη. Αυτή η ευθύνη και πριν από την πανδημία και ιδιαίτερα τους τελευταίους 14 μήνες είναι μεγάλη και πρέπει να τη συνειδητοποιεί κανείς πόση είναι για να τη διαχειρίζεται καλύτερα με τους ανθρώπους», είπε.

Η ίδια κατέχει θέσεις ευθύνης σε μεγάλες εταιρείες του χρηματοοικονομικού τομέα επί πολλά χρόνια. Υπήρξε Διευθύνουσα Σύμβουλος στη Eurolease (Inchcape Hellas Group) και στη Eurobank-FPS, ενώ στην ΝΝ Hellas «μετακόμισε» το 2016 από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, όπου διετέλεσε Γενική Διευθύντρια Διαχείρισης Απαιτήσεων Λιανικής Τραπεζικής. Και στις προτεραιότητες της υπήρξε ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας, η «ψηφιοποίηση» της λειτουργίας και των υπηρεσιών της.

«Ξεκινήσαμε την ψηφιοποίηση για λόγους επιχειρησιακής συνέχειας και για να κάνουν οι εργαζόμενοι πιο ενδιαφέρουσες και μοντέρνες εργασίες, να εξυπηρετούν τους πελάτες μας… Αλλά χάρη σε αυτήν μπορέσαμε να αντιμετωπίσουμε την πανδημία. Γιατί έχοντας την ψηφιοποίηση μπορείς να έχεις την ουσιαστική βοήθεια και το νοιάξιμο για τον άνθρωπο: τον εργαζόμενο, τον συνεργάτη, τον ασφαλισμένο και την κοινωνία ευρύτερα», σημείωσε. Και επεσήμανε τη σημαντική βοήθεια που προσέφερε η ταχύτατη εξέλιξη των ψηφιακών υπηρεσιών από το κράτος: «Σε αυτή την ιστορία, πανδημία και επιχειρήσεις στην πανδημία, πολιτεία – επιχειρήσεις – εργαζόμενοι είμαστε μαζί. Η ψηφιοποίηση του κράτους ήταν αλματώδης και είμαστε ευγνώμονες που έγινε, μας έδωσε μεγάλη ώθηση για να κάνουμε και τις δικές μας. Και να αντιμετωπίσουμε τη νοοτροπία των ανθρώπων, και των εργαζόμενων, που όταν βλέπουν το κράτος να ψηφιοποιείται, θα προσαρμοστούν και εκείνοι στην ψηφιοποίηση των εταιρειών».

«Δούλοι» και εμπιστοσύνη

«Η ψηφιοποίηση είναι ευκαιρία και για το κράτος και για τις εταιρείες και για τους εργαζόμενους. Αλλά δεν πρέπει να είμαστε δούλοι της ψηφιοποίησης», απάντησε η επικεφαλής της NN Hellas στην ερώτηση του δημοσιογράφου για το αν η ψηφιακή επαφή με τον πελάτη υστερεί αντί της φυσικής. Και τόνισε:

«Υπάρχει όμως μια παρεξήγηση στην έννοια της ψηφιοποίησης. Συνήθως συνδυάζεται με επιτάχυνση της παραγωγικότητας και αντικατάσταση του ανθρώπινου στοιχείου. Εμείς στην ΝΝ και εγώ προσωπικά πρεσβεύουμε το ακριβώς αντίθετο. Ναι μεν βελτίωση παραγωγικότητας και ευελιξία, γιατί αυτή η ψηφιοποίηση μας επιτρέπει να λειτουργούμε σήμερα, να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας και οι εργαζόμενοι μας να έχουν δουλειά, γιατί μπορούν να την κάνουν από το σπίτι τους, προστατεύοντας την υγεία τους. Όμως το ανθρώπινο στοιχείο είναι πολύ ισχυρό, η ψηφιοποίηση δεν είναι υποκατάστατο του ανθρώπινου στοιχείου. Άρα, ναι, υπάρχει ένα πρόβλημα σε αυτή την επικοινωνία. Υπάρχει ένα πρόβλημα στην κούραση από τον τρόπου που λειτουργούμε τώρα».

«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε για πολύ καιρό», παραδέχθηκε στη συνέχεια, αναδεικνύοντας τον προβληματισμό εργαζόμενων σε κάθε τομέα. «Είναι ζητούμενο να συνδυάσουμε την ανθρώπινη επαφή με τα ψηφιακά εργαλεία. Και είναι σημαντικό το να δούμε πώς θα το κάνουμε. Γιατί θα πρέπει όλοι να νιώθουν ασφάλεια, να έχουν εμπιστοσύνη στους ανθρώπους και τις ομάδες που έχουν εξουσία όποιου τύπου, για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν την ψηφιοποίηση χωρίς να τη φοβούνται. Για να αξιοποιήσουν τα θετικά. Ευτυχώς το ρυθμιστικό πλαίσιο της τηλεργασίας και όλες αυτές οι πρόσφατες εξελίξεις βοηθούν πολύ στο να νιώθει ασφάλεια ο εργαζόμενος. Και θα πρέπει να νιώθει ασφάλεια γιατί αυτός ο ίδιος εργαζόμενος είναι και καταναλωτής. Είναι και μέλος της κοινωνίας. Και έχοντας αυτή την ασφάλεια μπορεί να λειτουργήσει με τα δικαιώματα και υποχρεώσεις που έχει ο καθένας μας. Όταν μια εταιρεία οποιουδήποτε μεγέθους εμπιστεύεται τον εργαζόμενο να κάνει τη δουλειά από το σπίτι του, αυτό είναι μια τεράστια εμπιστοσύνη. Του εμπιστεύεται τα δεδομένα της εταιρείας και τον εμπιστεύεται ότι θα είναι παραγωγικός».

Ψυχική υγεία και «φωτεινό αύριο»

«Η ψυχική υγεία είναι το σημαντικότερο από τα προβλήματα που θα έχουμε όλοι να αντιμετωπίσουμε», είπε κατόπιν, αναφερόμενη στις επιπτώσεις της πανδημίας στην κοινωνία. «Είναι το παράδοξο αιτίας και αποτελέσματος. Η οικονομική κρίση που περάσαμε για δέκα χρόνια και η υγειονομική κρίση που θα μείνει και θα πρέπει συνέχεια κάτι να κάνουμε για να την αντιμετωπίζουμε, ενέτειναν και επιδείνωσαν τα ψυχικά προβλήματα. Και τα ψυχικά προβλήματα δημιουργούν πρόβλημα και στην οικονομία και στην υγεία. Είναι τόσο αλληλένδετα. Κάνω λοιπόν μια προτροπή: να συνδράμουμε στο να υπάρξει ένα σοβαρό πρόγραμμα υποστήριξης της ψυχικής υγείας για τους συνανθρώπους μας. Για όλες τις κατηγορίες. Υπάρχουν άνθρωποι που έχασαν τους δικούς της από την πανδημία, οι νέοι βλέπουν τα όνειρα τους σε παύση, είναι χρέος όλων μας…».

Η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΝΝ Hellas δήλωσε «πραγματικά ευγνώμων» προς τους 400 εργαζόμενους και προς τους συνεργάτες της εταιρείας για την «υποδειγματική ανταπόκρισή τους στα νέα δεδομένα». Και μιλώντας για την επόμενη μέρα στην κοινωνία, ήταν κατηγορηματική:

«Το αύριο θα είναι φωτεινό, αρκεί να συντρέχουν τρεις ικανές και αναγκαίες συνθήκες:

α. Να αποδεχθούμε ότι αυτά που γνωρίζουμε είναι πολύ λιγότερα από αυτά που δεν γνωρίζουμε.
β. Να προσαρμοζόμαστε συνεχώς. Η νέα κανονικότητα, που λέμε, θα είναι μια μεταβλητή κανονικότητα. Δεν ξέρουμε ποιες θα είναι οι αλλαγές.
γ. Να υπάρχουν εμπιστοσύνη και σωστή χρήση της εξουσίας. Να έχουμε εμπιστοσύνη μεταξύ μας. Και όποιος έχει εξουσία, ξεκινώντας από την οικογένεια και τους γονείς, την ηγεσία των επιχειρήσεων και της Πολιτείας, όσοι έχουμε εξουσία πρέπει να φροντίζουμε να διοικούμε και να παίρνουμε αποφάσεις με αρχές, αξίες, όπως δικαιοσύνη, εντιμότητα, ειλικρίνεια. Και αυτό να το επικοινωνούμε και να δείχνουμε γνήσιο ενδιαφέρον προς τους άλλους».

Δείτε εδώ το βίντεο της συζήτησης

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News